بسمهتعالی
معرفی اجمالی کاوش (کرسی اندیشهها و شناختها):
با توجه به لزوم ایجاد فضایی مناسب برای تبادل دیدگاههای پیرامون مسائل مهم دینی، سیاسی، اجتماعی و... در دانشگاه و با در نظر گرفتن اشکالاتی که بعضاً در کرسیهای آزاداندیشی دیده میشوند (ازجمله مطرح نمودن ادعاهای غیر مستند یا غیر مستدل بهجای بیان مطالب مستند یا مستدل و نیز جدل ورزی بهجای حقیقتجویی و حقیقت پذیری) طرحی به نام کاوش تدوین شده است و اکنون به حضورتان معرفی میگردد...
هدف:
تبادل دیدگاههای پیرامون تعدادی از مسائل مهم دینی، سیاسی، اجتماعی و... در فضایی منطقی و علمی، بهمنظور کشف حقیقت.
• تاکنون در کاوش، محورهای «رابطۀ با آمریکا»، «اقتصاد ایران» و «سبک جنسیتی» فعال شدهاند.
ساختار بخش دانشجویی:
الف- جلسات تالاری، بر اساس مقالات:
کاوش در این بخش، بر مبنای دریافت مقالات دانشجویان در زمینههای مورد بحث و انتشار آنها در kavosh.iut.ac.ir قرار دارد؛ بهطوریکه میتوان از صاحبان مقالات برتر در کرسیهای تالاری دعوت نمود. در مناظرات دانشجویی، انتخاب کاربران وبگاه فوق، معیاری برای دعوت از دانشجویان مناظره کننده خواهد بود.
• وبگاه کاوش، از طریق شبکۀ اینترنت دانشگاه قابلدسترسی است.
ب- شرایط لازم برای نگارش و ارسال مقالات:
۱ ـ برای ارسال مقاله، دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان پس از ثبت نام در وبگاه کاوش و دریافت حساب کاربری، مقالۀ خود را بهصورت PDF و با حجم کمتر از ۲ مگابایت، از طریق حساب کاربریشان ارسال مینمایند (سایر افراد نیز در صورت تمایل به ارسال مقاله میتوانند از طریق kavosh.group1@chmail.ir با کاوش مکاتبه نمایند).
۲ ـ لازم است ادبیات مقاله، منطقی و مؤدبانه باشد و از هرگونه توهین و ادبیات غیراخلاقی پرهیز شود.
۳ ـ با توجه به اینکه هر محور، دارای چند موضوع مختلف است، باید در هر مقاله صرفاً به یکی از این موضوعات پرداخته شود و فضای کلی مقاله در چارچوب موضوع باشد.
• مقالههایی که برای نقد و بررسی مقالات دیگر یا پرسیدن سؤال از آنها نوشته میشوند نیز باید شرایط ۱ و ۲ را داشته و در چارچوب مقالۀ مورد نظر باشند.
پ- پیشنهاد میشود که:
۱ ـ صفحۀ اول مقالات، مطابق الگوهای (فرمهای) صفحههای اول باشند تا بتوان آنها را در سطح دانشگاه نصب نمود. این الگوها از بخش «الگوی صفحات اول مقالات» در وبگاه کاوش قابل دریافت میباشند.
۲ ـ برای انتخاب موضوع و نگارش مقاله پیرامون آن، ترتیب مرحلهای موضوعات رعایت شود (هر محور کاوش دارای چند موضوع است که این موضوعات در چند مرحله دستهبندی شدهاند). تسلط بر روی موضوع (های) یک مرحله میتواند منجر به موفقیت بیشتر در موضوع (های) مرحلۀ بعد شود.
۳ ـ جملات ادعایی مانند این جملات که «آمریکا همواره از حقوق بشر پشتیبانی نموده است» یا «آمریکا توسط صهیونیستها اداره میشود» به نحوی از سایر متن تمییز داده شوند و ازآنجاییکه معمولاً لازم است این جملات به همراه شواهد، دلایل یا توضیحات کافی ارائه شوند، پیشنهاد میشود شواهد، دلایل یا توضیحات کافی برای آنها در متن یا حاشیه یا پاورقی مقاله آورده شود.
• برای این منظور میتوان از امکان هایلایت کردن و یادداشتگذاری برای هایلایت ها در فایلهای PDF استفاده نمود.
۴ ـ جملات ارائهدهندۀ اطلاعات نیز به نحوی از سایر متن تمییز داده شوند و منبع آنها در متن یا حاشیه یا پاورقی مقاله معرفی شود. همچنین پیشنهاد میشود که نویسندۀ مقاله، در کنار معرفی منبع، توضیحاتی برای شناخت بیشتر آن منبع ارائه نماید تا خوانندگان مقاله نیز بتوانند منابع را بهتر بشناسند و در مورد میزان اعتبار آنها قضاوت نمایند.
• برای این منظور نیز میتوان از امکان هایلایت کردن و یادداشتگذاری برای هایلایت ها در فایلهای PDF استفاده نمود.
محتوای محور «رابطۀ با آمریکا» (پیدیاف، 214 کیلوبایت)
محتوای محور «اقتصاد ایران» (پیدیاف، 221 کیلوبایت)
محتوای محور «سبک جنسیتی» (پیدیاف، 218 کیلوبایت)
مهارت های دانشجویی «تحصیلی» (پیدیاف، 1195 کیلوبایت)
مهارت های دانشجویی «شغلی و کسب درآمد» (پیدیاف، 5240 کیلوبایت)
مهارت های دانشجویی «ازدواج» (پیدیاف، 5548 کیلوبایت)